Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016

25η Μαρτίου 1821!


                                                    25Η ΜΑΡΤΙΟΥ

    Η πατρίδα μας γιορτάζει η σημαία μας γελά. Χαίρε ο άγγελος φωνάζειστη γλυκιά μας Παναγιά. Εικοστή Πέμπτη Μαρτίου! όμορφη διπλή χαρά όλοι χαίρονται και λένε Ζήτω! Ζήτω η Λευτεριά!




                                                       ΕΛΛΑΔΑ                                                            Ποια είναι αυτή η περήφανη η κόρη που αστράφτει  που φως σκορπάει τριγύρω της και σαν τον ήλιο λάμπει; Είναι η Ελλάδα η χώρα μας  που μέσα στους αιώνες πάντα τη στεφανώνουνε  θαύματα και αγώνες.

Το μικρό λαογραφικό μουσείο μας. Μια ματιά στην Ελλάδα του 1821!

Στεφάνι δόξας και τιμής
δάφνινο σου χαρίζω
και ορκίζομαι παντοτινά
στο πλάι σου να μείνω.






Ελληνόπουλα ένα και ένα διαλεχτά και προκομένα!!!!!








25Η ΜΑΡΤΙΟΥ    

Χρόνια πολλά αμέτρητα ήτανε σκλαβωμένη  η όμορφη Ελλάδα μας που είναι τιμημένη .  Μια μέρα σαν και σήμερα  τ’αθάνατα παιδιά της όλα μαζί ορκίστηκαν  για την ελευθεριά της.  Πολέμησαν και νίκησαν σε θάλασσες και όρη και λευτεριά ξανάδωσαν  στη σκλαβωμένη κόρη.


Πέμπτη 24 Μαρτίου 2016

Νερού συνέχεια...Επίπλευση-βύθιση...ή "Ποιος βύθισε τη βάρκα;"


Όταν ο άνθρωπος κατάφερε να δαμάσει το υγρό στοιχείο, να επιπλεύσει σ΄αυτό και να ταξιδέψει στη θάλασσα, άνοιξε μια νέα σελίδα στη ζωή του....Μετοικήσεις πληθυσμών, εμπόριο, πολιτισμός πήραν άλλη τροπή. Άρα, η πλεύση και η βύθιση δε θα μπορούσαν να μη μας απασχολήσουν,στην ενότητα "νερό".Αρχίζουν οι πειραματισμοί μας. Τι επιπλέει και τι βυθίζεται;  

Συλλέγουμε αντικείμενα
Κάνουμε τις απαραίτητες προβλέψεις γι αυτά, και τις καταγράφουμε
Και αρχίζει η  τοποθέτησή τους στο νερό







Συγκρίνουμε την πρόβλεψη με το το τι πραγματικά συνέβη...
Σε κάποια επαληθευτήκαμε πλήρως! Το ξύλο επέπλευσε  πανηγυρικά βεβαίως, τα μεταλλικά αντικείμενα δεν μας απογοήτευσαν και  μας επιβεβαίωσαν πλήρως...Κάποια άλλα όμως, μας προβλημάτισαν... Το χαρτί για παράδειγμα, αρχικά έδειχνε να επιπλέει. Όσο όμως μούσκευε, τα πράγματα πήραν άλλη τροπή!! Think deeper λοιπόν
Ποιος βύθισε τη βάρκα;
Κι εδώ,μπαίνει  ένα ερώτημα-προβληματισμός, από το  βιβλίο, που η συνάδερφος η Ελπίδα, βρήκε στο διαδίκτυο το μετέφρασε και  μας το πρότεινε, (ευχαριστούμε κ. Ελπίδα!), στη μορφή που ακολουθεί...

Και βέβαια αφού διαβάσαμε τις πρώτες σελίδες, σταματήσαμε εκεί που ρωτά:
Ποιος βύθισε τη βάρκα;
Όταν  "υποψήφιοι" είναι η αγελάδα, το πρόβατο, το γουρούνι, το άλογο, ποιος θα ενοχοποιούσε το μικροσκοπικό ποντικάκι;  Κάναμε την καθιερωμένη πρόβλεψη και βασικός "ύποπτος", θεωρήθηκε το παχουλό γουρούνι με 6 ψήφους, και αμέσως μετά  ο... γάιδαρος με 4!
Είπαμε να επαληθεύσουμε τις προβλέψεις μας και στην πράξη, με ένα πείραμα...
Λόγω ελλείψεως ποντικιού, εμείς βάλαμε μια μεγάλη αράχνη...





Η βάρκα μας, άντεξε την αγελάδα, το πρόβατο, το γουρούνι, και το άλογο, αλλά... με την αράχνη τελικά, "ξεχείλισε το ποτήρι", που λέμε, άρχισε να γέρνει, ώσπου γέμισε νερό!!!
Συμπέρασμα!!! Απροσδόκητο για τα παιδιά....
Το ποντίκι, (αράχνη εν τω προκειμένω), βύθισε τη βάρκα!!!!


Δηλαδή, σαν να λέμε, δεν είναι μόνο το υλικό, "επιπλέει- δεν επιπλέει", είναι και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τα γεγονότα. Όπως,  η υπερφόρτωση, που έφερε τη βάρκα στα όριά της...
Πολύ ενδιαφέρον και αιτία προβληματισμού και πολλών συζητήσεων!!! Γιατί,τα πειράματα, εκτός που μας αρέσουν σαν διαδικασία, ενεργοποιούν και τις νοητικές μας λειτουργίες, με τρόπο απλό, βιωματικό και... ευχάριστο!!


Αυτά λοιπόν και, προσοχή στο νερό, για να μην πούμε
                                                 Το νερό, νεράκι...                          




Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

22 Μαρτίου "Παγκόσμια Ημέρα νερού"



Η Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό καθιερώθηκε στη συνδιάσκεψη του ΟΗΕ σχετικά με το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη, που πραγματοποιήθηκε στο Ρίο Ντε Ζανέιρο της Βραζιλίας το 1992. Τη σχετική απόφαση πήρε η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 22 Δεκεμβρίου του 1992, που όρισε την 22α Μαρτίου ως Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό.
Το θέμα του φετινού εορτασμού(2016) «Νερό και δουλειές» επικεντρώνεται στο πώς η ποσότητα και ποιότητα του νερού μπορεί να αλλάξει τη ζωή και τα μέσα διαβίωσης των εργαζομένων, αλλά  και να μεταμορφώσει προς το καλύτερο τις κοινωνίες και τις οικονομίες.
Το Νερό, ο επονομαζόμενος και λευκός χρυσός, πηγή ζωής για τον άνθρωπο, βρίσκεται ανισομερώς κατανεμημένο στον πλανήτη.
  • Το 1/6 του πληθυσμού της γης, δηλαδή πάνω από 1 δισεκατομμύριο ψυχές, δεν έχουν πρόσβαση σε υδάτινες πηγές.
  • 1,1 δισεκατομμύρια άνθρωποι πίνουν νερό από μη ασφαλείς πηγές.
  • 2,5 δισεκατομμύρια στερούνται και των πλέον βασικών συνθηκών υγιεινής.
  • 400.000.000 εκατομμύρια παιδιά, σχεδόν το 1/5 των παιδιών του κόσμου, στερούνται ακόμη και την ελάχιστη ποσότητα καθαρού νερού που χρειάζονται για να ζήσουν.
  • 5 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από ασθένειες σχετιζόμενες με μολυσμένα ύδατα, 10 φορές περισσότεροι από αυτούς που σκοτώνονται κάθε χρόνο σε πολέμους.
  • 300 σημεία σ' όλο τον πλανήτη είναι δυνητικά πεδία συγκρούσεων σχετικά με το νερό, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.


Με όλα αυτά, δε θα μπορούσε να περάσει η ημέρα  από το σχολείο μας χωρίς να ασχοληθούμε με το νερό!Και επειδή καθημερινά σχεδόν  μιλάμε για τη σωστή του διαχείριση, την εξοικονόμηση,την αναγκαιότητά του στη ζωή και την υγεία μας,  με αφορμή την παγκόσμια ημέρα, κάναμε ένα  αφιέρωμα σε αυτό.  Ειδικά αφού...

 7/10 του σώματος μας αποτελείται από νερό!


Ας μάθουμε κάτι πάρα πάνω γι αυτό!

Αναφέρουμε πως το νερό είναι"υγρό",προσθέτουμε τη λέξη στο λεξιλόγιό μας  και το  συγκρίνουμε με άλλα υγρά
κατηγοριοπούμε και ξεχωρίζουμε υγρά-στερεά

πειραματιζόμαστε μαζί τους, το νερό σαν υγρό που είναι...
 δεν έχει σχήμα, αλλά παίρνει το σχήμα του δοχείου που το βάζουμε κάθε φορά


κάτι που βέβαια δεν κάνει ένα στερεό, όπως το ξυλάκι που προσπαθούμε "πολύ φιλότιμα" να βάλουμε στο μπουκάλι
και καταλήγουμε σε συμπεράσματα, όπως...

 είναι άχρωμο, άγευστο, άοσμο και χωρίς συγκεκριμένο σχήμα.
Και έπεται... συνέχεια!