Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

'Οταν τα μαθηματικά γίνονται παιχνίδι

Αριθμητικές ποσότητες, αριθμητικά σύμβολα,καταμέτρηση ποσοτήτων, πρόσθεση, αφαίρεση...... προσέγγιση μαθηματικών γνώσεων με παιγνιώδη τρόπο.  

Ομαδικά κινητικά παιχνίδια με ζάρι (με βούλες - ποσότητες ή με αριθμούς- αναγνώριση αριθμών). Ο παίκτης πρέπει να κάνει οκτώ βήματα για να καλύψει την απόσταση. Νικητής είναι αυτός που θα ρίξει λιγότερες φορές το ζάρι για να καλύψει την απόσταση των οκτώ βημάτων. Ένα παιδί ρίχνει το ζάρι, ο παίκτης- παιδί κοιτάζει το ζάρι μετράει τις βούλες ή αναγνωρίζει τον αριθμό και κάνει τα ανάλογα βήματα.Δυο παιδιά έχουν το ρόλο του ελεγκτή, παρακολουθούν άν αναγνώρισε τον αριθμό ή αν μέτρησε σωστά τις βούλες και άν πράγματι έκανε τόσα βήματα. Όλα τα παιδιά περνούν από το ρόλο του ελεγκτή και ρίχνουν το ζάρι.Σε ένα χαρτί σημειώνουμε (τραβώντας γραμμές) πόσες φορές έριξε το ζάρι το κάθε παιδί -παίκτης για να καλύψει τα οκτώ βήματα. Στο τέλος μετράμε και βλέπουμε ποιός είναι ο νικητής.



























Στις ελεύθερες δραστηριότητες τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να απασχοληθούν σε όποια γωνιά επιθυμούν. Στη γωνιά των μαθηματικών μπορούν να πειραματιστούν με το υλικό που υπάρχει ( το γνωρίζουν από οργανωμένες δραστηριότητες που έχουν γίνει). Μόνοι τους ή σε μικρές ομάδες,  ανακαλύπτουν εμπεδώνουν αριθμούς, πράξεις, συνεργάζονται, σχολιάζουν, προβληματίζονται......

















Ότι μαθαίνω με χαρά το μαθαίνω καλά!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου